Jak poprawić technikę pływania na supie w mniej niż 24 godziny

Poprawa techniki pływania na supie

Może Cię to zasmucić, ale twoja technika pływania na supie może nie być idealna. Wiosłowanie potrzebuje wykorzystania pełnego zakresu ruchu, a postawa potrzebuje trochę dopracowania. Na szczęście te powszechne błędy SUP można szybko i łatwo naprawić.

Wprowadzanie drobnych poprawek do techniki pływania na desce z wiosłem przekształci cię w silniejszego, bardziej sprawnego paddleboardera. Oznacza to, że przy niewielkim wysiłku, będziesz w stanie wiosłować szybciej, dalej i wyglądać jak profesjonalista za każdym razem, gdy umieścisz swoją deskę i wiosło w wodzie.

Istnieją trzy proste kroki, aby poprawić swoją technikę paddle board. Wykonaj każdy z kroków poniżej, aby zrealizować najlepsze wskazówki i techniki SUP, o których wiedzą tylko najbardziej elitarni paddlerzy.

3 proste kroki do poprawy techniki Paddle Board

Krok 1: Poprawa postawy na desce SUP

Prawidłowa postawa na desce SUP zagwarantuje ci największą równowagę i kontrolę na desce. Poniżej przedstawiamy najbardziej optymalną postawę na desce SUP poprzez odpowiednie ułożenie stóp i postawę, aby jak najlepiej wykorzystać całe ciało podczas wiosłowania.

PRAWIDŁOWE UŁOŻENIE STÓP

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez początkujących jest stanie zbyt daleko z przodu lub z tyłu deski. Im dalej od środkowego punktu deski SUP stoisz, tym trudniej będzie ci zachować równowagę i nabrać rozpędu podczas wiosłowania.

Najlepszym miejscem do stania na desce SUP jest punkt środkowy. To właśnie tam będziesz się czuł najbardziej stabilnie. Na szczęście punkt środkowy jest łatwy do określenia, ponieważ prawie każda deska SUP ma uchwyt do przenoszenia umieszczony w tym miejscu. 

Jedynym przypadkiem, kiedy powinieneś stanąć bardziej z tyłu na desce z wiosłem – zakładając, że nie surfujesz – jest sytuacja, gdy masz innego pasażera na pokładzie. Stanie bardziej z tyłu na desce spowoduje równomierne rozłożenie ciężaru pasażera na nosie Twojego SUPa.

Jak ułożyć stopy na supie:
  • Ustaw stopy na szerokość ramion nad uchwytem do przenoszenia deski.
  • Lekko rozchyl stopy (około 15 stopni na zewnątrz) od pozycji równoległej.
  • Podczas wiosłowania rozłóż ciężar ciała równomiernie na obie stopy, aby uzyskać najlepszą równowagę
  • Nigdy nie stawaj na palcach stojąc na desce, ponieważ stracisz równowagę.

PRAWIDŁOWA POSTAWA NA SUP-IE 

Choć może się to wydawać szalone, istnieje kilka sposobów, by niewłaściwie stanąć na SUP-ie. Na przykład stanie ze zbyt mocno ugiętymi kolanami i pochylonymi plecami powoduje niepotrzebne obciążenie pleców i ostatecznie prowadzi do złych nawyków w wiosłowaniu. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami dotyczącymi techniki pływania na desce z wiosłem, aby uzyskać postawę SUP profesjonalnego paddle boardera.

Jak stać na supie:
  • Twoje kolana powinny być lekko zgięte, tak abyś mógł zobaczyć swoje palce u nóg.
  • Nie pozwól, aby twoje kolana były zbyt mocno ugięte do wewnątrz lub na zewnątrz podczas wiosłowania
  • Zawsze trzymaj plecy prosto 
  • Zawsze patrz w kierunku horyzontu
  • Twój rdzeń zawsze powinien być zaangażowany 

Krok 2: Jak trzymać wiosło SUP jak profesjonalista

Nieprawidłowe trzymanie wiosła SUP może spowodować poważne zmęczenie ramion, pleców i barków. Aby uniknąć obrażeń, ostrze wiosła SUP powinno być zawsze odciągnięte od ciebie podczas wiosłowania. Ta strona ostrza wiosła ma najbardziej hydrodynamiczny kształt i zapewni ci najbardziej optymalną wydajność wiosła.

Krok 3: Poprawa pociągnięcia wiosłem

Doskonałe uderzenie wiosłem oddziela początkujących od ekspertów. Twój pociągnięcie wiosłem jest najważniejszą techniką stand up paddle board do opanowania. Ci, którzy opanowali swoje pociągnięcia wiosłem, są w stanie pokonać większy dystans przy mniejszym wysiłku. W przeciwieństwie do postawy SUP, opanowanie pociągnięcia wiosłem wymaga więcej praktyki.

ETAP 1 – ZANURZENIE

Utrzymując plecy prosto, pochyl się do przodu i zanurz łopatkę wiosła w wodzie. Zanurzenie całej powierzchni łopatki jest ważne, ponieważ to właśnie tutaj zaczyna się siła uderzenia wiosła. Dodatkowo, spróbuj utrzymać trzon wiosła prostopadle do powierzchni wody, gdy zanurzasz ostrze wiosła. To również pomoże uzyskać więcej mocy z każdego pociągnięcia. Im bardziej skośny jest trzon wiosła, tym mniej mocy tworzysz podczas przeciągania ostrza przez wodę.

ETAP 2 – FAZA MOCY

Z górną ręką chwytającą uchwyt wiosła SUP i dolnym ramieniem sięgającym połowy trzonu wiosła, ciągnij przez wodę, angażując wszystkie mięśnie w rdzeniu. Oba ramiona powinny być tak proste, jak to tylko możliwe, gdy zakończysz pociągnięcie w pełnym zakresie ruchu ramion. Twoje górne ramię i rdzeń obracają się, aby napędzić cię do przodu, wykorzystując mięśnie pleców i rdzenia, a nie tylko ramiona. Ważne jest, aby pamiętać, że rdzeń powinien być główną siłą napędową w fazie mocy skoku. Ta pomocna wskazówka to przydatna technika wiosłowania w wyścigach SUP. Im więcej siły w rdzeniu, tym szybciej możesz sprawić, że twoja deska będzie płynąć, by wygrać następny wyścig SUP.

ETAP 3 – ZWOLNIENIE I PRZEJŚCIE

Po wykonaniu pełnego zakresu ruchu ramion, łopatka wiosła powinna naturalnie wyjść z wody. To jest nazywane uwolnieniem. Twoje pociągnięcie wiosła do uwolnienia powinno być odczuwane jako jeden solidny ruch. Po zwolnieniu, ustaw wiosło z powrotem do przodu ciała, aby przygotować się do kolejnego pociągnięcia wiosłem. Pamiętaj, aby utrzymać rdzeń zaangażowany i nogi lekko zgięte podczas przygotowywania kolejnego pociągnięcia.

Podsumowując: Poprawa techniki pływania na paddleboardach

Przy odrobinie pracy, twoja technika pływania na desce z wiosłem może ulec znacznej poprawie. Weź powyższe wskazówki i techniki i zacznij ćwiczyć na swoim ulubionym akwenie. Pamiętaj, aby lekko ugiąć kolana i wykorzystać swój kręgosłup, aby nadać moc swoim pociągnięciom wiosłem. Będziesz wiosłować jak profesjonalista/tka w krótkim czasie.

Joanna Radajak

Joanna Radajak

Komentarze

Zapisz się do newslettera!

ZAPISZ SIĘ!