Przygotowania do zimowych eskapad SUP

Jeśli jesteś jednym z entuzjastów SUP,  już wiesz, że dzień lub tydzień nie wyglądałby tak dobrze bez szybowania na krystalicznych wodach. Takie odczucia nam towarzyszą niezależnie od pory roku, oczywiście o ile pogoda jest wystarczająco łagodna. Niedawne badanie opublikowane w Journal of Sport and Health Science wykazało, że pogoda ma wpływ na uprawianie sportu podczas sezonów zimowych, w rzeczywistości połowa ankietowanych unika ćwiczeń w chłodniejszych miesiącach. Jeśli nic nie może przeszkodzić Tobie i Twojej desce, upewnij się, że jesteś gotowy na zimę, pamiętając o następujących kwestiach!

Musisz zdecydować  i wiedzieć, kiedy pogoda wymusza pozostanie w domu

Jeśli widoczność na wodzie jest słaba lub prognoza przewiduje silny wiatr i deszcz pozostań w pomieszczeniu.  Ochronna nieprzemakalna odzież  może pomóc ci zachować suchość, ale przebywanie w dużym zbiorniku wodnym może być bardzo niebezpieczne, gdy widzisz tylko kilkadziesiąt centymetrów  przed sobą. Deszcz, burze z piorunami i wiatr mogą również powodować, że woda staje się bardzo niespokojna, a dotkliwość gwałtownie zmieniających się warunków nie jest dokładnie przewidywalna. Nowoczesne urządzenia, takie jak Ergometr Vasa SUP, pozwolą ci trenować w domu. 

Przygotuj swój sprzęt

 Jeśli są miejsca na świecie (Oregon, Kanada i Alaska), w których ludzie cieszą się niesamowitymi zimowymi przygodami SUP w otoczeniu lodowców, majestatycznych gór i bujnych lasów to w Polsce również znajdziesz miejsca gdzie będzie to możliwe. W cieplejsze dni pływający na SUP mogą wykorzystać standardowy ubiór sportowy, jak spodnie do biegania, kurtka i wodoodporne buty. Jeśli jednak temperatura znacznie spadnie , prawdopodobnie niezbędny będzie kombinezon. Jesienią i zimą wilgotność może sprawić, że dzień będzie nieprzyjemny, więc wyjście w odpowiednim, ciepłym ubiorze może pomóc ci cieszyć się zimową przygodą.

podstawowe wyposażenie na zimowe wiosłowanie SUP

Jak warstwować

Jeśli nakładasz warstwy ubrań, upewnij się, że pierwsza warstwa zawiera koszulę termiczną i spodnie lub kombinezon. Jeśli nosisz kurtki i spodnie dresowe, wybierz materiały, które Cię ogrzewają bez obciążania. Upewnij się, że ubrania mają wewnętrzne i zewnętrzne kieszenie do przechowywania takich rzeczy, jak klucze i pieniądze, i wybierz wiatroodporne i wodoodporne materiały. Optymalna izolacja to kolejna cecha, którą należy wybrać. Wybierz lekkie buty sportowe lub buty neoprenowe. 

Ochrona Twojej skóry

Nawet jeśli świeci słońce to powietrze jesienno zimową porą jest wilgotne, wietrzne, więc chroń skórę przed żywiołami. Zacznij od oczyszczenia skóry i nałożenia toniku nawilżającego lub esencji. Następnie zastosuj serum nawilżające, krem ​​nawilżający, a na koniec trwały tłusty krem, który stworzy na skórze warstwę ochronną.

Aby cieszyć się dniem spędzonym na desce w okresie zimowym, ważne jest noszenie odzieży z dobrą izolacją i ciepłem. Zainwestuj w dobrą bieliznę termiczną, ponieważ ten przedmiot jest lekki, a zapewni ci bardzo potrzebne ciepło. Zainwestuj w dobrą kurtkę, w której możesz przechowywać kluczowe przedmioty, a jeśli pogoda nie sprzyja jednodniowemu wypadowi, spróbuj znaleźć opcje w pomieszczeniu, które ćwiczą te same mięśnie, których potrzebujesz w SUP! Warto pomyśleć o rękawiczkach, powinny być dość cienkie i nieprzemakalne.

Jeśli pogoda stanowczo nie pozwoli ci na wyjazd w plener, skuś się na ćwiczenia w domu. Trening z kettlebellami może poprawić równowagę, stabilność, wytrzymałość i siłę. Na początek dwuramienne uderzenie kettlebell jest jednym z pierwszych ruchów, które powinieneś opanować. Przypadkowo, ten ruch idealnie naśladuje zawias biodrowy, który jest widoczny w każdym pociągnięciu wiosła, co czyni go doskonałym ćwiczeniem, które pomaga zwiększyć moc i wytrzymałość.

Cały trening opisaliśmy w innym rozdziale, poszukaj go.