Detoksykacja ciała, czy może w tym pomóc wiosłowanie

W jaki sposób wiosłowanie może pomóc w detoksykacji organizmu? Dowiedz się, dlaczego włączając paddleboarding do listy treningów przyspieszasz detoksykację ciała.

Korzyści zdrowotne – wiosła na pokład

Wejście na deskę to trening całego ciała, który oferuje wiele korzyści zdrowotnych. W tym ćwiczeniu prawie wszystkie mięśnie są aktywowane i wykorzystywane. Ze względu na potrzebę zachowania równowagi nogi będą ciężej pracować, aby ustabilizować środek ciężkości, a ramiona, ręce i plecy będą napędzać deskę. Z drugiej strony mięśnie brzucha, pleców będą odpowiedzialne za utrzymanie równowagi.

Ogólnie, wiosłowanie w pozycji stojącej zwiększa siłę dzięki wykonywanemu treningowi całego ciała. Podczas treningu serce i płuca również ciężko pracują, ostatecznie redukując stres z powodu uwalniania toksyn z organizmu, które go powodują. Mówiąc o redukcji stresu, woda w naturalny sposób koi twoje ciało i wyczuwa każdy twój ruch. Akcja łagodzi stres, pozwalając ci połączyć się z naturą.

Badania pokazują, że paddleboarding ma również pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne. A ponieważ jest to sport towarzyski, wiosłowanie na desce pomaga uwolnić się od stresu, pozwala rozmawiać z innymi wiosłującymi. Jest to również świetny trening, aby schudnąć, spalając więcej kalorii niż w czasie innych sportów, ponieważ łączy w sobie elementy równowagi, wytrzymałości i siły.

Podsumowując, samodzielne wchodzenie na deskę z  wiosłem jest świetnym treningiem całego ciała, który pozwala uzyskać dobrą formę, zredukować stres, nawiązać kontakty towarzyskie i detoksykować organizm. Ćwiczenia te mają dobry wpływ na zdrowie, nie uszkadzają stawów i kolan.

Metody detoksykacji

Oprócz ćwiczeń takich jak wiosłowanie na desce w celu detoksykacji organizmu poprzez uwolnienie stresu i toksyn, istnieją również metody detoksykacji, które możesz zrobić, aby poprawić swoje wyniki.

  • Śpij dobrze. Jedną z rzeczy, która pomaga w detoksykacyjnym śnie, jest stosowanie lawendy lub soli Epsom w kąpieli.
  • Ćwicz uważne i powolne jedzenie. Jedz bez rozpraszania uwagi, aby dać mózgowi wystarczająco dużo czasu, abyś rozpoznał, że jesteś pełny i zasygnalizował, byś przestał jeść.
  • Pij  rano czystą, przefiltrowaną gorącą wodę lub herbatę ziołową. Ponadto utrzymuj dobre nawodnienie organizmu, aby wypłukiwać toksyny z organizmu.
  • Unikaj pokarmów obciążających, w tym glutenu, cukru i kofeiny, ponieważ mogą one negatywnie wpływać na układ trawienny i powodować wyczerpanie energii.
  • Zarządzaj stresem. Kilka pomocnych sposobów obejmuje ćwiczenia jogi, medytację lub wykonywanie ćwiczeń takich jak SUP.
  • Jedz ekologiczne produkty. Wybierz świeże sezonowe owoce i warzywa oraz ekologicznego indyka lub kurczaka.

To są sposoby na detoksykację bez ścisłej diety i trudnych do przestrzegania zasad. Niemniej jednak można zauważyć, że metody te polegają na prowadzeniu zdrowego stylu życia poprzez radzenie sobie ze stresem i inne wymienione sposoby.

Korzyści z paddleboardingu przy detoksykacji ciała

Paddleboarding pomaga w detoksykacji organizmu. Jest to ćwiczenie o niskim wysiłku, takie jak joga, które pomaga uwolnić się od stresu i odtruć ciało. Ćwiczenia pomagają również dobrze funkcjonować narządom, ponieważ mogą one działać dzięki prawidłowemu krążeniu krwi i limfy. Im więcej krwi krąży w twoim systemie, tym bardziej węzły chłonne i wątroba mogą oczyszczać limfę i krew.

Ćwiczenia redukują podskórną tkankę tłuszczową, w której przechowywane są toksyny. Kiedy konsekwentnie wiosłujesz, możesz zmniejszyć tkankę tłuszczową, eliminując więcej toksyn z organizmu. A jeśli stosujesz dietę detoksykacyjną, twój układ trawienny poprawi się i poczujesz lekkość. Również ważne jest głębokie oddychanie jako jedno z ćwiczeń. Gdy tak się dzieje, wystarczająca ilość tlenu krąży również we krwi przepływającej do mózgu i mięśni.

Również płuca zwiększą swoją pojemność. Ćwiczenia pomagają usuwać toksyny przez skórę podczas pocenia się. Pocąc się podczas wiosłowania, uwalniasz dużo toksyn z organizmu.

Końcowe przemyślenia

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwość detoksykacji, dołącz do listy ćwiczeń wsiadanie na deskę z wiosłem. Może pomóc w uwalnianiu toksyn, zmniejszeniu stresu, poprawie kondycji i optymalizacji funkcji narządów, w tym płuc, serca i wątroby. Im więcej ćwiczysz, tym więcej korzyści uzyska twój cały organizm. Dużym plusem są okoliczności przyrody i świeże powietrze.